Stappenclash 1 Senior Games

Sneeuwtelefoon

Wat?

  • Wie als zorgbehoevende niet kan rekenen op de hulp van familie of buren om de stoep sneeuwvrij te maken, kan vanaf nu de sneeuwtelefoon bellen.
  • De technische dienst stuurt vervolgens een sneeuwveger om de stoep sneeuwvrij te maken.

Voor wie?

    • Ouderen, minder mobiele en zorgbehoevende mensen.
    • Enkel voor gezinssituaties waarbij alle gezinsleden zorgbehoevend zijn of niet meer in staat zijn om dergelijke fysieke arbeid te verrichten.

Hoe werkt het?

    • Je registreert je op voorhand bij de dienst Welzijn in het Sociaal Huis, Veurnestraat 22.
    • De welzijnsconsulent kan een attest opvragen dat de zorgbehoevendheid aantoont:
      • Algemeen attest van de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid – directie-generaal voor personen met een handicap (vermelding van ten minste 9 punten qua vermindering van de zelfredzaamheid)
      • Attest van de mutualiteit met vermelding ten minste 66 % invaliditeit
      • Houder zijn van een parkeerkaart, afgeleverd door de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid – directie-generaal voor personen met een handicap.
      • Doktersattest
      • ....
    • Is de registratie goedgekeurd, dan kan je bij sneeuwval de sneeuwtelefoon bellen (elke werkdag van 8.30 tot 12 u. en van 14 tot 16 u.) op het nummer van de technische dienst 057 34 62 98.
    • De medewerkers noteren per straat de naam en het adres van de oproeper en het aantal meter stoep dat sneeuw- en ijsvrij moet gemaakt worden.
    • De technische dienst stuurt vervolgens een sneeuwveger op pad.

Kostprijs?

  • De bewoner betaalt 2 euro aan de sneeuwveger. Materiaal en strooizout zitten in de prijs inbegrepen.
 

Op deze pagina

Aanverwante Info